Budgettering
InfoSuite automatiserer indtastningen og sammenlægningen af dine budgetter og giver dig intelligente budgetforslag baseret på aktuelle data.
Det strømliner din budgetproces, så du kan spare tid på manuelt arbejde i regneark. Dine budgetter bliver også mere retvisende og præcise, så du kan bruge dem i den strategiske ledelse af din forretning.
Forecasting
InfoSuites databaserede værktøj opdaterer automatisk dine forecasts med friske data, så du har de bedste forudsætninger for at forudsige fremtiden.
Du kan nemt opsætte rullende forecasts og på den måde løbende få et aktuelt billede af, hvordan fremtiden ser ud. Du slipper derfor for at bruge tid på opsætning og vedligeholdelse af regnearkene.
Planlægning
Med InfoSuite kan du skifte fokus fra den årlige, statiske budgettering til en løbende og mere dynamisk planlægning – det gør forretningen langt mere agil.
Ved at arbejde med FP&A er drift og aktiviteter altid baseret på reel og aktuel viden om virksomheden og markedet og dermed kan du komme et skridt foran forandringer og konkurrenter.
Skab bedre sammenhæng med integreret budgettering
InfoSuite understøtter alle typer af budgetter.
Delbudgetter som salgsforecast og lønbudget overføres automatisk til resultat- og balance/likviditetsbudgettet.

Bør du investere i et værktøj til budgettering og forecasting?
Der kan være mange gode grunde til at vælge et værktøj til budgettering og forecasting, men hvornår bør du egentlig overveje det? Tre gode grunde til at undersøge mulighederne i et værktøj er, hvis din budgetproces er uoverskuelig, fejlbehæftet og tidskrævende.
Hvis du vil blive klogere på, om du og din virksomhed har behov for et værktøj, kan du tage vores test, som giver dig svar på, om en investering i et værktøj som InfoSuite kan betale sig for jer.
Fra årlig budgettering til datadrevet planlægning
Med et datadrevet budgetværktøj løftes jeres simple budgettering til strategisk planlægning.

Forecasting i InfoSuite gør dig klogere på fremtiden – helt uden hokus pokus
Få et bedre datagrundlag med InfoSuite
Det kræver retvisende og valide data at udarbejde præcise forecasts, du rent faktisk kan basere forretning og beslutninger på.
Men det er det ikke nemt at sikre i et Excel-ark. Her forældes dine data lynhurtigt, og det er besværligt at opsætte rullende forecasts, du skal opdatere måned for måned, når varenumrene er mange og udsvingene store.
InfoSuites databaserede budgetværktøj opdaterer automatisk dine forecasts med friske, valide data fra alle relevante datakilder, så du har de bedste forudsætninger for at forudsige fremtiden.
Forecasts for hele forretningen
I InfoSuite kan du arbejde med forecasting for hvilket som helst forretningsområde, herunder både likviditet, salg og produktion. Værktøjet indhenter relevante data fra alle datakilder, så du kan få et nøjagtigt billede af virkeligheden til at forudsige fremtiden.
Samtidig kan du samle indsigterne i et finansielt forecast, der giver dig et praj om forretnings finansielle kurs. Det giver dig både de overordnede indsigter til at basere strategiske beslutninger på, og det detaljerede indblik til at planlægge konkrete indsatser og aktiviteter og arbejde med Corporate Performance Management.
Kom på forkant med rullende forecasting
Alle virksomheder kan arbejde med rullende forecasts. Men det er særligt oplagt for virksomheder, der opererer i markeder præget af udsving. Med rullende forecasting får du nemlig løbende et aktuelt billede af, hvordan fremtiden ser ud, så du kan drive din forretning med rettidigt omhu.
I InfoSuite er det nemt at opsætte rullende forecasts, som automatisk opdateres med friske data. Dermed kan I fokusere tiden på analyse og planlægning frem for opsætning og vedligeholdelse af regnearkene.
Vi kender de klassiske udfordringer i regnearkene
1. Opsætning
-
Kun få forstår formler, makroer og beregninger
-
Dokumentation af forudsætninger findes ikke
-
Udskiftning af personale resulterer i tabt viden
2. Indtastning
-
Det er svært at gå i detaljer samt at skifte mellem total og periode
-
Svært at prognosticere, simulere samt håndtere rullende forecasts
-
For tungt til at decentralisere
3. Konsolidering
-
Tidskrævende at samle de enkelte budgetindtastninger
-
Afstemning mellem budget og ERP er svær
- Koncernkonsolidering af budgetterne kræver meget manuel styring og indtastning
4. Opfølgning
- Budgetopfølgning sker separat og ikke automatisk
- Afhængig af integration til rapportering i regneark, ERP eller BI-løsning
- Løbende deling af rapportering ift. budgetopnåelsen er udfordrende
Der findes kun gode spørgsmål
Vil du høre mere?
Så ta’ endelig kontakt til mig! Jeg er altid klar på en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed til en bedre budgettering og forecasting.
Laila Pedersen
2526 5157
lpe@infosuite.com
