Budgetopfølgning i InfoSuite er både automatisk og dynamisk

Slip for bøvlet med at sammenholde realiserede og budgetterede tal.

InfoSuite opdaterer automatisk dine rapporter, så du kan følge forretningen dag til dag via dashboards, rapporter og analyser.

Hvad er budgetopfølgning?

Budgetopfølgningen er en vigtig del af traditionel budgettering. Budgetopfølgning handler i al sin enkelthed om at finde ud af, om budgettet lever op til virkeligheden. På den måde kan man identificere, om forretningen følger den planlagte kurs.

Mange virksomheder, som benytter sig af årlig budgettering, laver typisk budgetopfølgning halvårligt eller kvartalsmæssigt. Men flere og flere skruer op for frekvensen for budgetopfølgninger, for hurtigere at kunne rette ind med tiltag eller justeringer, hvis budgetterne skrider.

Budgetopfølgning er en betydelig timepost for mange økonomiafdelinger, fordi det tager lang tid at udarbejde rapporterne i regneark.

Men sådan synes vi ikke det skal være. Derfor er InfoSuite fyldt med funktioner, der automatiserer arbejdet og muliggør en mere dynamisk budgetopfølgning, der styrker dit arbejde med FP&A.

Få det daglige overblik i dashboards

Dashboards er et fremragende redskab til din løbende opfølgning af budgetterne.

Du behøver ikke hoppe rundt mellem økonomisystemer og budgetregneark – dashboardet har allerede samlet de data, du har brug for, ét sted.

Det giver dig et lynhurtigt overblik over de vigtigste parametre i dine budgetter. Du kan få vist index-tal, KPI’er, grafer eller tabeller, som altid er opdateret med de seneste data, så du holder dig ajour med virksomhedens finansielle status.

Send automatiske budgetrapporter til nøglepersoner

Det er jo ikke altid kun dig og dit økonomiteam, der har brug for at vide, om I holder snor i budgetterne.

Derfor er InfoSuite udstyret med en effektiv distributionsmotor, så du kan dele budgetopfølgningsrapporter til nøglepersoner i virksomheden eller eksterne interessenter.

Det danner grobund for optimal vidensdeling i forretningen, og du sparer masser af tid på udsendelse af rapporter.

Kom nemt i gang med foruddefinerede analysepakker

Du kan følge op på dine budgetter i InfoSuite med både rapporter og dashboards.

Dem kan I enten selv opsætte (I modtager undervisning ved implementering), vi kan skræddersy dem til jer, eller I kan købe licens til en af vores tre analysepakker.

Analysepakkerne findes til både Finans, Indkøb/Lager og Salg/Ordre, og er alle fyldt med foruddefinerede analyser, rapporter og dashboards, der sikrer dig 1. klasses Business Intelligence til en fordelagtig pris.

Budgetopfølgning via vores stærke analysepakker

Budgetopfølgning på farten

Med InfoSuites mobil-app kan du og dine kolleger holde jer opdaterede på de vigtigste nøgletal – uanset hvor I befinder jer. Du kan gå på appen via både smartphones og tablets, og her finder du alle dine rapporter med senest realiserede tal.

Lav budgetopfølgning via mobilen

Monitorér dine nøgletal

Med KPI – Key Performance Indicators – har du altid et hurtigt indblik i virksomhedens performance. På den måde hjælper KPI’er dig med vurdere, hvorvidt I når de fastsatte mål i budgetterne og lever op til forventningerne fra forecasts.

Det gør InfoSuites KPI-monitorering til et uundværligt værktøj i den løbende budgetopfølgning.

Her kan du følge virksomhedens KPI’er fra dag til dag, så du kan revidere budgetter og tilpasse indsatser med rettidigt omhu. Du kan også opsætte alarmer, så InfoSuite giver dig besked, hvis kritiske værdier overskrides.