BI viser vejen til salgsvækst
Som salgschef er der store forventninger til dig og din afdeling. For uden salg er der ingen vækst i virksomheden.
Det kræver hundredvis af timer med tæt kundekontakt at nå de ambitiøse salgsmål. Men det ikke altid nemt at finde tiden til det. Salgsarbejdet er nemlig fyldt med langsommelige planlægningsprocesser i dit CRM-system, håbløse opfølgninger på kunder, som hverken er interesserede eller rentable, og manglende overblik over, hvem der sælger hvad, og hvilke ordrer der er i hus.
Derfor giver det mening at arbejde med Business Intelligence. Et BI-værktøj hjælper dig nemlig med datadrevet salgsoptimering, så du får overblik over din salgsproces og indblik i, hvor du bør fokusere jeres indsatser. Derudover skærer du også manuelle opgaver fra, så du i stedet kan bruge tiden hos kunderne.
Få fokus og overblik med InfoSuite
InfoSuites analysepakke til Salg/Ordre er en køreklar BI-løsning, der hjælper dig med at analysere og optimere samtlige dele af salgsafdelingens arbejde.
Med udgangspunkt i historiske data og vailde salgsforecasts kan du analysere dine indsatser fra mange forskellige vinkler, herunder på; produkt, kundegruppe, salgsdistrikt, salgsteam og sælger. På den måde kan du arbejde med salgsoptimering ved at identificere hullerne i badekarret, holde styr på den samlede performance og hjælpe de enkelte sælgere til succes.
Du får mulighed for at analysere på kunder og kundesegmenter, så du kan identificere, hvilke kunder I tjener mest på, og hvor der er potentiale for mersalg. Samtidig får du analyser og KPIér til at kontrollere ordrebeholdning, ordreflow og leveringstider, så du sikrer en lang og profitabel relation til dine kunder.
Løsningen hjælper dig til:
Otte analyser giver dig 360° overblik

Salgsoptimering hos Haribo
Hos Haribos salgsafdelinger bruger man blandt andet InfoSuite til at se eventuelle afvigelser i salget og vurdere, om der er behov for at følge ekstraordinært op på specifikke kunder. Samtidig kan kunderne blive opdateret med detaljerede oplysninger om udviklingen i deres køb af Haribo-produkter.
”Vi bruger InfoSuite rigtig meget i forbindelse med vores salg, og det giver os mulighed for at analysere vores salgsdata fra en række forskellige vinkler”, fortæller Anders Bloch, it-manager hos Haribo.

Hvad er InfoSuites analysepakker?
Analysepakken gør det nemt at komme i gang med Business Intelligence.
Med vores analysepakker får du en række prædefinerede analyser og KPI’er,
der er lige til at hælde data i, så du nemt kan få indblik i de vigtigste aspekter af din virksomhed.
Vi har udviklet dataintegrationer og udført al rugbrødsarbejdet på forhånd, og du skal derfor ikke bruge unødvendig tid eller penge på at udvikle analyserne fra bunden.
Det betyder også, at vi kan implementere på ganske få timer, og at du hurtigt får adgang til dine analyser.
Vi har både softwaren og kompetencerne til at hjælpe dig
Ring endeligt til mig, hvis du har spørgsmål til salgsoptimering i InfoSuite, eller book et uforpligtende møde med mig via formularen nedenunder.
Anne Mette Christensen
2526 5126
amc@infosuite.com
