Infomedia er nordens største udbyder af media intelligence-løsninger
Følger din virksomhed med i markedstendenserne, konkurrenterne, omtaler af jeres brand el. andet fra både trykte, digitale og sociale medier?
Hver dag publiceres der alene i Danmark mere end 2 millioner artikler online, hvilket er mere end hvad de fleste selv kan følge med i.
Når det skandinaviske cykelhold Uno-X Mobility racer afsted i Tour de France, så er det Infomedia der analyserer og dokumenterer holdets medieeksponering. Også når DSB hver måned analyserer deres SoMe score, så er det Infomedia der står bag. Når der er folketingsvalg eller Europaparlamentsvalg er det Infomedia der via data samler tendenser og facts.
Infomedia koncernen er nordens førende Media Intelligence leverandør og eksperter indenfor medieovervågning- og analyser og har med fusionen med svenske Retriever 400 medarbejdere, og omsætningen er ca. 570 millioner kroner.
Hvorfor InfoSuite?
Konsolideringen var ganske enkelt manuel og dermed for tidskrævende.
”Vi oplevede udfordringer mht. med vores ”light konsolideringsløsning”. Den er nu erstattat af InfoSuite som automatiserer rapporteringen og konsolideringen for alle pt. 6 selskaber i koncernen, og vi har store forventninger til den automatiserede proces og de fremtidige tidsbesparelser. Med fusionen med Retriever, kan vi nu simpelt integrere Retriever’s 7 selskaber i vores konsolidering, selvom de anvender Visma.net og ikke D365 BC som de øvrige selskaber” udtaler Group CFO Kate Wichmann.
Løsningen
Med infoSuite har Infomedia nu fået en Azure Cloud løsning som henter data fra både D365 Business Central og fra Visma.net.
Nu automatiseres følgende som del af konsolideringen :
- intercompany
- valuta-omregning
- fælles kontoplaner
Fordele ift. den tidligere løsning
- ensartet konsolidering for alle selskaber hver gang der konsolideres
- eleminering af alt det manuelle, tidskrævende og fordyrende arbejde
- meget mindre sårbarhed ift. afhændighed af enkeltpersoners kunnen
- eliminering af fejl fra Excel-ark, da data håndteres via et inkluderet datawarehouse, templates, dimensioner hvor manuelt arbejde er skåret helt væk
- real-tidsoverblik i det at konsolideringstallene altid er up-to-date
- høj brugervejlighed
- kursdifferencerne og koncernens IC poster stemmer nu – uden tidskrævende manuelt arbejde
Forventninger til InfoSuite?
Før skulle Infomedia for alle deres selskaber validere konsolideringen før det var muligt at anvende tallene i den månedlige rapportering. Selv med den mindste afstemningsdifference var ikke mulig at gennemføre konslideringen før den var væk, hvilket gjorde processen både besværlig og tidstung. Opstod der ændringer i tallene, så skulle hele konsolideringsprocessen gentages. Med InfoSuite bliver data automatisk konsolideret når tallene er opdateret.
Kate Wichmann forventer med InfoSuite løsningen at kunne reducere tid, som fører til hurtigere månedslukning og mere pålidelig rapportering.
”Derudover har InfoSuite givet os mulighed for at dykke ned og lave flere detaljerede analyser, som giver os bedre indsigt i vores konkrete performance,” siger Group CFO Kate Wichmann.

Vil du vide mere?
Vi er altid klar til at dele flere gode historier fra vores kunders erfaringer med InfoSuite. Sæt bare kaffen over, gi’ mig et kald og lad os få en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig med at få mere værdi ud af dine forretningsdata.
Laila Pedersen
2526 5157
lpe@infosuite.com
