InfoSuite løfter budgetopfølgningen til nye højder hos Carl J. Nielsen

“Hele processen med at følge op på vores budgetter er langt hurtigere.”

En virksomhed i vækst og ønsket om flere og bedre muligheder til at følge op på virksomhedens regnskab og tal var udgangspunktet for, at Carl J. Nielsen tilbage i 2017 afsøgte markedet for løsninger. ”Det var afgørende, at InfoSuite kunne integrere til vores ERP-system, og så tiltalte det os, at programmet kom med nogle standard-templates, så vi ikke skulle oprette nye analyser fra bunden hver gang”, udtaler Christian Hay Linde, der er sælger hos Carl J. Nielsen.

Carl J. Nielsens logo

Hvem er Carl J. Nielsen A/S?

Carl J. Nielsen er en familieejet virksomhed, der leverer krydderi- og hjælpestofblandinger til fødevareindustrien. Produkterne opstår i Carl J. Nielsens egen udviklingsafdeling, og det sker i samspil med deres kunder, hvilket muliggør en unik smag og et unikt udseende.

Virksomheden opstod som en købmandsforretning i Randers tilbage i 1923, og ledes i dag af 3. generation af Nielsen-slægten. Siden da har virksomheden haft vokseværk, og i dag beskæftiger Carl J. Nielsen 29 medarbejdere og eksporterer deres produkter til adskillige lande.

Undgår store dele af det manuelle arbejde

Carl J. Nielsen slipper i dag for den manuelle bearbejdning i tunge Excel-ark med tal fra deres ERP-system, og det letter deres arbejde.

Brugen af InfoSuite har nemlig ifølge Christian Hay Linde gjort deres budgetopfølgning nemmere: ”Hele processen med at følge op på vores budgetter er langt hurtigere, og vi kan på ganske kort tid have et komplet overblik over, hvordan vores forretning ser ud i salgsøjemed. Vi har hurtigt adgang til vores salgsstatistikker og det gør, at vi meget mere effektivt kan spotte købsmønstre og imødekomme vores kunders forespørgsel”.

En medarbejder hos CJN i gang med at lave en ny krydderiblanding

Om løsningen:

Carl J. Nielsen bruger InfoSuite til salgsrapportering og -budgettering og følger op på deres omsætningstal via dashboards, rapporter og analyser, der alle er baseret på de standard-templates, der følger med i en InfoSuite-løsning. Hvert år op til årsskiftet lægger Carl J. Nielsen salgsbudgettet for det kommende år ind i InfoSuite, og de følger dagligt med i deres omsætningstal. Det er et vigtigt redskab for sælgerne, der hurtigt kan danne sig et overblik over, om omsætningen følger den planlagte kurs.

Et samarbejde, der kører på skinner

Når sælgerne hos Carl J. Nielsen har brug for sparring til bestemte funktioner i InfoSuite, er det rart at have en fast konsulent, der hurtigt er til at komme i kontakt med, og som kender deres forretning. ”Vi oplever et fantastisk samarbejde – det fungerer bare. Der er hurtig svartid, og vi får hurtigt løst problemerne, så vi kan komme videre. Samtidig er der også stor gennemsigtighed, hvis vores konsulent f.eks. først har tid til opgaven på et senere tidspunkt. Derfor kan vi hele tiden regne med den tidshorisont, vi får oplyst, og det betyder meget for os”, udtaler Christian Hay Linde.

Vil du møde flere glade InfoSuite-kunder?

Vi har samlet en lang række gode kundehistorier, som du kan læse lige her.

Vil du vide mere?

Vi er altid klar til at dele flere gode historier fra vores kunders erfaringer med InfoSuite. Sæt bare kaffen over, gi’ mig et kald og lad os få en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig med at få mere værdi ud af dine forretningsdata.

Anne Mette Søndergaard Christensen
2526 5126
amc@infosuite.com

Anne Mette Søndergaard Christensen, direktør hos InfoSuite A/S