Privatlivspolitik
April 2025
Dataansvarlig
Vi er dataansvarlige for behandlingen af de personoplysninger, som vi behandler om vores kunder, potentielle kunder og samarbejdspartnere. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.
InfoSuite A/S
Merkurvej 1K, 8. sal
7400 Herning
CVR-nr. 13238375
Hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, så kan du kontakte os via info@infosuite.com
Behandlingsaktiviteter
Som dataansvarlig jf. GDPR, så har vi følgende behandlingsaktiviteter:
1. Besøg på hjemmeside
Når du besøger vores hjemmeside, så anvender vi cookies for at hjemmesiden kan fungere. Vi bruger cookies for at huske dine indstillinger, lave trafikmålinger og vise dig målrettet indhold og annoncer. Det kan du læse mere om i vores cookiepolitik.
2. Kommunikation med potentielle kunder
Du kan kontakte os via:
• Kontaktformularer på hjemmesiden
• Telefon
• Kontakt via LinkedIn
Herigennem vil vi behandle dine personoplysninger, så vi kan indgå i en dialog med dig og fx svare på spørgsmål om vores ydelser.
Vi vil typisk behandle og opbevare følgende almindelige oplysninger: navn, e-mail, telefonnummer, stillingsbetegnelse og virksomhed samt evt. data fra andre offentligt tilgængelige kilder, fx information fra LinkedIn.
Vores hjemmel til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.
Vi opbevarer kun dine personoplysninger og anden kommunikation (noter, mails og mødereferater) så længe, som vi har brug for dem og altid i overensstemmelse med bogføringsloven, samtykkereglerne, forældelsesreglerne og/eller anden lovgivning.
3. Kommunikation med kunder
Vi kommunikerer med vores kunder og herigennem kan vi behandle oplysninger om navn, adresse, ydelser, særlige aftaler, betalingsinformationer og lignende.
Hjemlen til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b.
Ved uddybning af yderligere vilkår henvises til samarbejdsaftalen med den enkelte kunde.
4. Nyhedsbrev
Det er frivilligt at tilmelde sig vores nyhedsbrev – og du kan altid framelde dig dette igen.
Formålet med nyhedsbrevet er at sende de tilmeldte mails med ny information fra virksomheden, bl.a. nyt indhold på hjemmesiden og annoncering af vores ydelser.
Vi vil kun sende dig mails, hvis du har givet dit aktive samtykke til dette. Det kræver i første omgang, at du angiver din mailadresse, som vi efterfølgende sender en mail til, således at du kan bekræfte tilmeldingen. På denne måde sikrer vi, at du rent faktisk selv har tilmeldt dig nyhedsbrevet dvs. afgivet aktivt samtykke.
Vores hjemmel til at behandle dine personoplysninger (dvs. mailadressen) i forbindelse med nyhedsbrevet vil være databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra a.
Vi vil behandle dine personoplysninger, så længe du er tilmeldt nyhedsbrevet.
Ved framelding af nyhedsbrevet, så gemmer vi dit nu tidligere samtykke i 2 år efter, at det senest er anvendt pga. forældelseskrav jf. Forbrugerombudsmandens spamvejledning afsnit 11.3.
5. Bogføring
Vi skal gemme alle regnskabsbilag jf. bogføringsloven. Det betyder, at vi gemmer fakturaer og lignende bilag til brug for regnskabsføring. Heraf kan der fremgå almindelige personoplysninger som navn, adresse, ydelsesbeskrivelse.
Vores hjemmel til at behandle personoplysninger til bogføringen er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk.1, litra f.
Vi opbevarer disse oplysninger i minimum 5 år efter at indeværende regnskabsår er afsluttet.
6. Jobansøgninger
Hvis du sender en jobansøgning til os, så er vores hjemmel til at behandle dine personoplysninger databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.
Såfremt ansøgningen ikke fører til ansættelse, sletter vi oplysningerne senest 6 måneder efter afslaget er afsendt, medmindre du har givet samtykke til, at vi opbevarer dem i længere tid, eller der forinden er opstået et sagligt grundlag for, at vi opbevarer dem i længere tid.
Databehandlere
Vi har samarbejdspartnere, samt benytter os af leverandører, hvoraf nogle kan være databehandlere.
Eksterne leverandører kan eksempelvis levere systemer til at organisere vores arbejde, services, rådgivning, IT-hosting eller markedsføring.
Det er vores ansvar at sikre, at dine personoplysninger behandles ordentligt. Derfor stiller vi høje krav til vores samarbejdspartnere, og vores partnere skal garantere, at dine personoplysninger er beskyttet.
Videregivelse af personoplysninger
Vi videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemand.
Profilering og automatiserede afgørelser
Vi foretager ikke profilering eller automatiserede afgørelser.
Tredjelandeoverførsler
Vi benytter som udgangspunkt databehandlere i EU/EØS, eller som opbevarer data i EU/EØS.
I nogle tilfælde er dette ikke muligt, og her kan der benyttes databehandlere udenfor EU/EØS, hvis disse kan give dine personoplysninger en passende beskyttelse.
Behandlingssikkerhed
Vi holder behandlingen af personoplysninger sikker ved at have indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger.
Vi har lavet risikovurderinger af vores behandling af personoplysninger, og har herefter indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at øge behandlingssikkerheden.
En af vores vigtigste foranstaltninger er at holde vores medarbejdere opdaterede om GDPR via løbende information samt ved at gennemgå vores GDPR-procedurer med medarbejderne.
De registreredes rettigheder
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os på info@infosuite.com, så vi kan hjælpe dig med dette.
Du har ret til:
• At få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig
• At få urigtige oplysninger om dig slettet
• At få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige, generelle sletning indtræffer
• At trække dit samtykke tilbage
Klage til Datatilsynet
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.