Fejlfri finansiel konsolidering med få klik

Slip for det tidstunge, manuelle arbejde med konsolidering af koncernens finansrapporter i skrøbelige Excel-ark.

Med InfoSuites værktøj til konsolidering kan du hurtigt konsolidere finansdata på tværs af selskaber ogvalutakurser – nemt og automatisk – og bruge dem i den finansielle planlægning af forretningen.

Hvad får du med konsolidering i InfoSuite?

  • En kompatibel løsning med standardintegration til de mest gængse ERP-systemer

  • Automatiserede og optimerede processer i forbindelse med konsolidering af realiserede tal og budgetter
  • Eliminering af relevante poster i balance og resultatopgørelse som eksempelvis intern handel
  • Grundlæggende opsætning af koncernens masterdata, blandt andet koncernkontoplan
  • En løsning som nemt er implementeret qua køreklare standardtemplates
  • En anerkendt og valideret løsning
  • Mulighed for rapportering i op til 5 forskellige valuta
  • Smidig ledelsesrapportering med resultatopgørelse, balance og cashflow
  • Opgørelse af majoritets- og minoritetsinteresser
  • En detaljeret ejerstruktur med delkoncerner og ejerandele

”InfoSuite kan nemt hente data fra forskellige ERP-systemer, og dét var afgørende for vores valg. Vi har nemlig selskaber, der både kører på AX, NAV og BC, og det skulle en kommende løsning kunne håndtere.”

Randi Bebe, Financial controller hos AC Group A/S

Opnå store tidsbesparelser

Med InfoSuite Financial Consolidation kan I spare 86% af tiden i forhold til jeres nuværende manuelle konsolidering.

Få et gratis servicetjek af jeres nuværende konsolideringsproces her.

Hvad indeholder konsolideringen i InfoSuite?

InfoSuite indsamler automatisk data fra dine selskabers forskellige ERP-systemer – herunder blandt andet NAV, AX, Economics, Aspect4 og Business Central – og samler dem i ét Data Warehouse.

InfoSuite klarlægger den grundlæggende koncernstruktur samt firmarelationer, herunder opsætning af delkoncerner.

Her kigger vi blandt andet på ejerandele, relationer mellem selskaberne og hvilke datasammenhænge, der allerede er etableret på tværs af selskaberne.

De lokale kontoplaner mappes til én koncernkontoplan.

På den måde etablerer vi én koncernkontoplan, hvor data fra alle jeres selskaber kan konsolideres.

Hvis I har selskaber i flere lande, opsætter vi regler for valutahåndtering. Her fastslår vi bl.a. firmavaluta og koncernvaluta samt bogføringskurs, transaktionsvaluta, gennemsnitskurs og budgetkurs.

Vi opsætter de relevante elimineringer. Det kan blandt andet indebære bogføringskoder, kapitalandele, posteringsniveauer og automatisk håndtering af InterCompany-handel.

Vi skaber et overblik over elimineringer, så hele processen er fuldt sporbar og dokumenteret.

Mulighed for overordnet koncernrapportering samt rapportering på delkoncerner. Derudover mulighed for detaljeret koncernrapportering. Eksempelvis ved at spore transaktionerne helt ned på bilagsnummer.

Excel eller software til konsolidering?

Er det på tide at investere i et konsolideringsværktøj? Vi har lavet en tjekliste, der kan hjælpe dig lidt på vej.

Rækker regnearkene til konsolidering?

Tager konsolideringsprocessen for meget af jeres tid? Så kan et værktøj til konsolidering måske være løsningen for jer.

5 fordele, som du hurtigt kan opnå, hvis I automatiserer jeres konsolidering

Langt større gennemsigtighed over alle bevægelser med fuld dokumentation

Væsentlig mere tillid til nøjagtigheden af dine finansielle data

Du slipper hurtigt for de manuelle og hårde, tidstunge processer

Større overblik ved at samle hele koncernens data ét sted

Bedre muligheder for at arbejde på tværs af flere teams med flerbrugeradgang

Spørgsmål? Udfyld formularen, så kontakter vi dig inden længe



    Ved at sende denne formular accepterer du, at InfoSuite A/S indhenter og opbevarer de oplysninger, du har opgivet, hvilket kan inkludere navn, stillingsbetegnelse, e-mail, telefonnummer og firma. Derudover opbevarer vi en log over, hvilke sider du har besøgt på InfoSuite A/S’ hjemmeside, www.infosuite.dk.

    Vi videregiver ikke personlige oplysninger til virksomheder, organisationer og enkeltpersoner uden for InfoSuite A/S.

    Vi anvender også de afgivne oplysninger til at følge op på din henvendelse. Vi følger op ved at sende dig op til fem e-mails eller tage telefonisk kontakt til dig for at opklare eventuelle spørgsmål i relation til din henvendelse, samt for at informere yderligere om InfoSuites løsningstilbud, hvis dette findes relevant.

    InfoSuite vil kun behandle og opbevare dine persondata i det tidsrum, det er nødvendigt af hensyn til den fortløbende dialog og til journalisering af kommunikationshistorikken.

    Ønsker du at tilbagekalde dit samtykke og få dine data slettet kan du sende en mail til mkt@infosuite.dk.

    Kort om konsolidering

    Når man arbejder med finansiel konsolidering, tager man en masse oplysninger fra regneark og databaser fra koncernens forskellige selskaber og samler dem på ét sted.

    Én af de største opgaver indenfor finansiel konsolidering er at få de interne mellemværende elimineret.

    Et konsolideret regnskab er sådan, regnskabet ville se ud, hvis alle virksomhederne var én. Når man konsoliderer, lægger man derfor flere selskabers datas sammen til et samlet regnskab.

    Formålet med et koncernregnskab er at vise hele koncernens samlede økonomiske stilling som var det én virksomhed.

    Det er vigtigt at eliminere InterCompany-handel da den reelle værdiskabelse i en koncern sker gennem transaktioner med virksomheder i omverdenen og ikke internt i koncernen.