InfoSuite Case Story

InfoSuite som
primært ledelsesværktøj
i organisationen

Sammenhæng mellem strategi, opfølgning, analyse og budgettering er nøgleordene for Tytex’ InfoSuite-løsning. Tilsammen giver det tekstilproducenten et gedigent overblik over deres omfattende forretning.

Tytex bruger InfoSuite i mange forskellige aspekter af forretningen, herunder til salgs- og produktionsopfølgning samt budgettering. På den måde fungerer InfoSuite som virksomhedens primære ledelsesværktøj.

”Vi bruger InfoSuite i det daglige salgsarbejde. Derudover bruges InfoSuite af ledelsen i både Danmark, Storbritannien, Tyskland, Slovakiet, USA og Thailand. Vi bruger det også i vores produktion. InfoSuite giver os hurtige og gode analyser – og det altafgørende er, at vi kan stole på tallene”, udtaler Henrik Buur Nielsen, der er CFO hos Tytex.

Om Tytex

Tytex A/S udvikler og producerer medicinske tekstilprodukter til sundhedssektoren, primært inden for områderne inkontinens, ortopædi og graviditet. Produkterne sælges i Europa og Nordamerika, og kundebasen består af store OEM-producenter samt distributører til sundhedssektoren.

Langvarigt samarbejde med nye løsninger

Tytex og InfoSuite har en langvarig, professionel relation. Gennem årene har Tytex’ behov for dataindsigter udviklet sig kraftigt. Og det betyder, at virksomheden løbende har tilknyttet nye InfoSuite-moduler til deres løsning.

“I 2001 købte vi vores første InfoSuite modul, og derefter fik vi skabt indflydelse på udviklingen af forskellige InfoSuite moduler. På baggrund af vores tilfredshed med InfoSuite, har vi sidenhen tilkøbt flere moduler, bl.a. Rapportdistribution og InfoSuite Budget.”

“Med InfoSuite er strukturen på plads. Vi opsætter analyser, præcis som vi gerne vil. InfoSuite giver os ikke blot vigtige informationer om udviklingen i salget. Det er også vores primære ledelsesværktøj”, fortæller Henrik Buur Nielsen.

Nem og tidsbesparende budgettering

“I 2010 begyndte vi at bruge InfoSuite Budget. Tidligere indtastede vi vores salgsbudgetter i Excel-regneark, og derefter blev tallene tastet ind i vores ERP-system. Men med InfoSuite Budget taster vi direkte ind i InfoSuite-klienten, som vores medarbejdere allerede kender og jo er vant til at benytte. Systemet er meget nemt at anvende. Efter indtastning kan tallene ses direkte i analysen, og vi kan se vores forventede, fremtidige salg.”

“En af de tidsbesparende funktioner i InfoSuite Budget er, at det kan lave en fordeling på baggrund af historik, som f.eks. sidste års omsætning. Det foregår helt automatisk, og derefter kan man tilrette de nødvendige poster. Denne historiske fordeling sker helt ned til varenummer, hvilket giver os en utrolig detaljeret, men samtidig hurtig og nem budgetproces. Ligeledes er budgetopfølgningen blevet helt stringent, og alle afvigelser er meget nemme at spotte.”

Mød flere InfoSuite-kunder

Har du spørgsmål?

Så ta’ endeligt kontakt til mig! Jeg er altid klar på en snak om, hvordan InfoSuite og vores løsninger kan skabe værdi for dig og din virksomhed.

Anne Mette Christensen
2526 5126
amc@infosuite.dk