InfoSuite giver Fredericia Furniture lynhurtig adgang til data

“Det er faktisk et uundværligt værktøj for os.”

Daglig rapportering

For let og overskueligt at kunne følge op på både budget og salgsrapporter, bruges den daglige rapportering.

Vi bruger det også til rapportering og hele budget og salgsrapporten, sender vi ud til vores bestyrelse og ledelse. Så er det nemt og hurtigt at følge op på, hvor vi er henne lige meget hvilket niveau. Vi bruger også InfoSuite til at følge op på hvilke varianter, vi sælger. Det gør vi typisk i forbindelse med, at vi skal lave nye prislister og finde ud af hvilke produkter, der skal være i vores prisliste til næste år”, forklarer it-projektleder Hanne Skovbo

Der er faktisk et uundværligt værktøj for os. Vi træffer ikke beslutninger om, hvorvidt et produkt skal udgå eller fortsætte, før vi har været inde over InfoSuite og har set og analyseret på, hvorledes omsætning og afsætning har været. tilføjer Flemming Bisbjerg.

Om Fredericia Furniture

Fredericia Furniture A/S blev grundlagt i 1911 under navnet ‘Fredericia Stolefabrik’ og har siden da skabt møbler med en helt bestemt idé og personlighed. Med møbler designet af bl.a. Børge Mogensen og Nanna Ditzel repræsenterer Fredericia Furniture nogle af de bedst kendte designklassikere fra Danmark.

Fredericia Furniture har i dag omkring 40 medarbejdere i Fredericia. Indtil år 2008 havde virksomheden egenproduktion i huset, men en hurtigt udviklende teknologi samt ændringer i markedet gjorde outsourcing til den bedste mulighed.

Overblik via drill-funktionen

Hos Fredericia Furniture bliver der indsamlet en masse data, og InfoSuite giver et let og overskuelig overblik over dataene.

Styrken ved InfoSuite er helt sikker drill-funktionen, hvor vi kan komme helt ned på kunden, på varerne og ned på linjen. Så vi har nogle meget valide data, hvor vi kan følge med i, om vores dækningsgrader holder, om der gives aggressive rabatter for at holde omsætningen”, forklarer økonomichef Flemming Bisbjerg

Og med InfoSuite har vi let adgang til dagligt at følge ordreindgangen, helt ned på linje niveau, som vi kender fra de øvrige ting, som vi bruger InfoSuite til. Når vi kigger på salget som sådan, så er det den nære relation til, hvad vi er i stand til at producere i virksomheden og få ud over rampen, fordi omsætning eller faktura skabes først, når vi leverer”.

Afstemning af data

Hos Fredercia Furniture er afstemning en vigtig del af deres forretning, og der har InfoSuite vist sig at være særdeles vigtig.

Vi bruger det også til at afstemme, og InfoSuite kan fortælle os, at nogle tal i NAV er forkerte, fordi vi holder de 2 ting op mod hinanden. Egentlig skulle man tro, at det altid var NAV, der havde ret. Men det er faktisk ikke tilfældet, fordi data bliver skabt på en anden måde i InfoSuite, end de gør i NAV. Så vi bruger det også til at stemme af efter”, udtaler Hanne Skovbo.

Samarbejdet med InfoSuite

Fredericia har igennem en længere årrække været kunde hos InfoSuite.

Vi synes, vi arbejder rigtig godt sammen med InfoSuite. Vi får den hjælp, vi skal have, når vi har brug for den”, udtaler Hanne Skovbo

Og de medarbejdere hos InfoSuite, som vi snakker med, har en rigtig stor forståelse for vores virksomhed. Så vi skal ikke bruge tid på at forklare hvorfor og hvordan vi ønsker at tingene skal være. Der er en hurtig opfattelse af problemstillingen”, tilføjer Flemming Bisbjerg.

Et billede af to lænestole samt et bord med lampe.

Lynhurtig adgang til information

“Med InfoSuite er det nu muligt for os at få overblik over de mange varianter, der findes af vore produkter. Det betyder, at vi kan få en samlet oversigt over forbrug af stofvarianter, træsorter, overfladebehandling m.v. Det er opbygget som et ad hoc-værktøj, så vi, når der er behov, lynhurtig kan få adgang til informationerne.”

“Fredericia Furniture har stor fokus på leveringssikkerhed og har altid lavet statistikker til opfølgning herpå. InfoSuite giver nu dynamisk adgang til måling af leveringssikkerheden. Det giver os mulighed for at følge op dagligt – på helt aktuelle tal”, fortæller Flemming Bisbjerg.

Opfølgning på ordrebeholdningen

InfoSuite giver Fredericia Furniture et let og overskueligt overblik på præcis det detaljeringsniveau, virksomheden ønsker.

”Vi bruger primært InfoSuite til daglig opfølgning på ordrebeholdning/omsætning og som salgs- og budget-rapporteringsværktøj til ledelse og bestyrelse. Desuden bruger vi det i forbindelse med forskellige ad hoc salgsanalyser vedr. produktsortimentet.”

I forbindelse med bestyrelsesmøder anvender vi tillige rapporter fra InfoSuite til underbyggelse af økonomiske vurderinger“, fortæller økonomichef, Flemming Bisbjerg.

ERP template til NAV

”Førhen udskrev vi forskellige statistikker fra vores ERP-system, NAV, og lagde dem over i et regneark. Så regnede vi videre derfra, indtil vi havde det ønskede detaljeringsniveau. Det siger sig selv, at processen dengang var særdeles tung og tidskrævende – og med stor risiko for fejl”, forklarer Flemming Bisbjerg.

Det tiltalte os meget, at InfoSuite er bygget med en række standard templates, lige til at tage i brug med det samme”.

Vil du møde flere glade InfoSuite-kunder?

Vi har samlet en lang række gode kundehistorier, som du kan læse lige her.

Find ud af, om InfoSuite også er den rigtige løsning for jer

Overvejer I at investere i en budgetteringsløsning? Men er du i tvivl om, hvad det kræver at komme i gang?

Vi står altid klar til en uforpligtende snak om, hvad InfoSuite kan gøre for dig og din virksomhed. Udfyld formularen via knappen herunder – så ringer vi dig op.

Et billede af en medarbejder hos InfoSuite, som hedder Marianne Bjerg