Fejlfri finansiel konsolidering
med få klik

Slip for det tidstunge, manuelle arbejde med konsolidering af koncernens finansrapporter. Med InfoSuite kan du hurtigt konsolidere finansdata på tværs af selskaber og valutakurser – nemt og automatisk – og bruge dem i den finansielle planlægning af forretningen.

Book en uforpligtende præsentation
Finansiel konsolidering
Amgros arbejder med budgettering i InfoSuite

Få mere ud af konsoliderede finansdata

Med InfoSuites modul til finansiel konsolidering kan du nemt konsolidere på tværs af koncernens selskaber.

InfoSuite automatiserer hele konsolideringsprocessen; Når vi først har opsat regler for bl.a. elimineringer, InterCompany-handel og ejerandele, skal du ikke røre en finger.

Samtidig kan du let bruge dine konsoliderede data til budgettering, forecasting og planlægning via InfoSuites dedikerede budgetværktøj.

Læs mere om alle mulighederne med InfoSuites moduler her.

Køreplanen
Sådan automatiserer vi finansiel konsolidering

1.

Opbygning og afstemning af rapporter

Indledningsvist opsætter vi rapporteringen pr. selskab, så de enkelte rapporter omfavner jeres ønsker og behov på både selskabs- og koncern-niveau.

Her kan vi enten tage udgangspunkt i jeres eksisterende rapporter, bruge standardrapporterne i InfoSuites templates eller skræddersy nye rapporter efter jeres eksakte behov.

2.

Klarlægning af koncernstruktur

Når selskabernes individuelle rapportering er på plads, klarlægger vi koncernstrukturen. Her kigger vi blandt andet på ejerandele, relationer mellem selskaberne og hvilke datasammenhænge, der allerede er etableret på tværs af selskaberne.

På den måde etablerer vi en koncernkontoplan, hvor data fra alle jeres selskaber kan konsolideres.

3.

Valutahåndtering og elimineringer

Hvis I har selskaber i flere lande, opsætter vi regler for valutahåndtering. Her fastslår vi bl.a. firmavaluta og koncernvaluta samt bogføringskurs, gennemsnitskurs og budgetkurs.

Herefter opsætter vi relevante elimineringer. Det kan bl.a. indebære bogføringskoder, kapitalandele, posteringsniveauer og automatisk håndtering af Intercompany-handel.

4.

Endelig afstemning

Afslutningsvist foretager vi en endelig kontrol og afstemning af koncernrapporteringen, så vi sikrer, at alt spiller fejlfrit.

Samtidig laver vi et overblik over elimineringer, så hele processen er fuldt dokumenteret. Det betyder, I altid kan gå tilbage og se, hvordan InfoSuite har konsolidereret jeres selskabers data. Herefter er løsningen kan til at tage i brug.

Saml hele koncernens data ét sted

Det kan trække tænder ud at konsolidere flere selskabers data fra forskellige økonomisystemer og kontoplaner.

InfoSuite indsamler automatisk data fra dine selskabers forskellige ERP-systemer – herunder NAV, AX Economics og Business Central – og samler dem i ét data warehouse. Her konsolideres de automatisk, så du kan få et samlet billede af hele koncernens finansdata.

InfoSuites løsning til finansiel konsolidering samler alle koncernens data i ét data warehouse

Spækket med smarte beregninger

Når du investerer i InfoSuites konsolideringsløsning, får du en lang række smarte beregninger og funktioner med i pakken.

Fx resulterer koncernens forskellige ejerandele typisk i, at økonomi-teamet må tilbringe aftener i excel-arkene, for at få konsolideringen til at gå op.

Her beregner InfoSuite automatisk ejerandelenes påvirkning i regnskaberne.

Finansiel konsolidering

InfoSuite er meget mere end software til finansiel konsolidering

InfoSuite er et dedikeret budgetværktøj, der rummer moduler til blandt andet BI, rapportering, konsolidering og likviditetsstyring. På den måde kan du få en samlet løsning til finansiel planlægning og analyse.

Book en uforpligtende præsentation, og lad os få en snak om, hvorvidt InfoSuite er den rette løsning for din virksomhed.

Book præsentation

Har du spørgsmål?

Så ta’ endeligt kontakt til mig! Jeg er altid klar på en snak om, hvordan InfoSuite kan hjælpe dig og din virksomhed.

Sine Mølgaard
2526 5132
sim@infosuite.dk